Friday, July 9, 2010

PEMASANGAN JASMA BONET GAS LIFTER

Kali ni saya nak pasang bonet gas lifter untuk bonet kereta saya.Kalau dah minat buat diy ni memang selalu lah kene buka bonet engine ni.rasanya dah letih nak mengangkat bonet ni.Kalau pakai bende ni bonet akan terangkat sendiri dan tak perlu nak ditongkat lagi dan yang best tu tak lah risau bonet ni nak jatuh semasa saya membuat kerja kat bahagian engine.. (This time I want to install gas bonnet lifter to my car bonnet.Ohh..Because of frequently to open the bonnet than I thik this Is right choice for me to use this gadget.This lifter will push the bonnet automatically and the best thing is I wont fill worried anymore if the bonnet drop to me while I am working.)
jasma bonet gas lifter

Peralatan(tools)
spana saiz 10,12 dan 14(wrench size of 10.12 and 14 )
ok kita mula sekarang,kalau ada bantuan kawan lebih mudah tapi seorang pun masih boleh buat kerja ni.(ok we start now, if you have a friend to help is more easily, but alone still can manage this task)
1.Buka bonet kereta,tahan bonet dengan bar penahan bonet.(lift the car bonnet, hold the bonnet with bonnet retaining bar )
2.Mulakan pemasangan di bahagian yang kiri anda dahulu.(Start the installation on your left site first(location without bonnet retainer)
3.Buku skrew fender dahulu.(remove fender screw first.)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails